Menu

Regionalny port lotniczy Przemyśl- Bieszczady

Kampania Instytutu Ekonomicznego na rzecz ożywienia Portu Lotniczego Przemyśl- Bieszczady

Samolotem w Bieszczady

lubuskielotnisko
PODKARPACKIE Dawne rządowe lotnisko powinno służyć samolotom, a nie jeepom
< /><>
<>
<>
Z Birczy do lotniska w Krajnej jest 6 km, z Arłamowa - 22 km, z Ustrzyk Dolnych - 40 km, z Przemyśla - 35 km

Dlaczego w Krajnej koło Arłamowa nie lądują jeszcze samoloty z turystami? Bo nikt nie wie, jak zabrać się do budowy portu lotniczego. - To zadanie trudne, ale możliwe - twierdzi Adam Fularz z Uniwersytetu w Leeds.
Polski ekonomista z Anglii namawia lokalne samorządy, by uruchomiły dawne rządowe lotnisko. Dziwi się, że nikt nie starał się wykorzystać takiej szansy. - To dla mnie niewiarygodne - mówi.
W kilkustronicowym opracowaniu rozesłanym m.in. do mediów i władz województwa, wylicza korzyści, jakie mały port lotniczy przyniósłby regionowi. Wymyślił nawet nazwę: Port Lotniczy Bieszczady-Przemyśl. - Z powodzeniem mogłyby tu lądować 18-miejscowe Jet Streamy - przekonuje Fularz. - Lotnisko ożywiłoby turystykę w Bieszczadach i na Pogórzu Przemyskim.
Turystom zależy na czasie
Grzegorz Sitko, przewodnik górski: - Zachodni turyści od dawna pytają o możliwość lotniczych połączeń w Bieszczady. Oni wiedzą, że jest lotnisko w Jasionce pod Rzeszowem, ale stamtąd trzeba do nas jechać jeszcze ponad 150 km. To kawał drogi, a im zależy na czasie.
Nie spełnia swojej funkcji
Krajna to w rzeczywistości pas startowy o długości prawie 1200 metrów. Nie ma homologacji (brakuje m.in. urządzeń naprowadzających). Za PRL lądowały na nim samoloty przywożące na wypoczynek partyjnych dygnitarzy, dziś służy głównie jako skład drewna. Testowane są tu także samochody terenowe.
Potrzebne wspólne działanie
Nieruchomość warta jest około 600 tys. zł, zarządzają nią Lasy Państwowe. Co pewien czas do leśników zgłaszają się przedsiębiorcy zainteresowani uruchomieniem regularnych lotów w Bieszczady, ale...
- Nikt dotąd nie przedstawił nam konkretnej propozycji - informuje Edward Marszałek, rzecznik Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Krośnie. - Jeśli taka się pojawi, będziemy rozmawiać.
Mimo że RDLP finansuje drobne remonty pasa startowego, to i tak z roku na roku ulega on coraz większej degradacji. -Władze lokalne i wojewódzkie powinny przyłożyć się do budowy portu lotniczego w Krajnej - uważa Adam Fularz. -Takie małe lotnisko znakomicie funkcjonuje choćby w Wilamowie na Mazurach, i to wyłącznie w oparciu o ruch turystyczny.
Krzysztof Potaczała
gcnowiny.pl
17. Listopada 2005 04:00

© Regionalny port lotniczy Przemyśl- Bieszczady
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci